April 22, 2012

Persoane inteligente si viciile lor.

De-a lungul existentei mele am intilnit zeci de persoane extrem de inteligente, de la care am luat ce-i mai bun si am impartit mai departe. Imi place sa gindesc ca si eu fac parte din aceasta categorie de persoane care au un simt civic puternic, mobilizeaza populatia si impartesc ce au mai bun si din belsug persoanelor ce ii inconjoara.

As putea sa dau si citeva nume, persoane care mi-au fost surse de inspiratie in anumite arii de informatii, care mi-au dat optimismul de a continua si care m-au determinat sa devin ma activ caci stiu ca este de unde. Aceste persoane sunt:
Sunt doar citeva nume si citeva persoane ale caror creatii am avut placerea sa le citesc si analizez in ultimul timp.

Si totusi pentru mine este rascolitor (un cuvint prea puternic si totusi care include si intensitatea a ceea ce vreau sa spun) ca unele persoane, desigur din acele inteligente, promoveaza sau dimpotriva, se prezinta impotriva anumitor valori, principii, traditii si altele, aducind niste argumente care li se par potrivite fara sa-si dea seama de dauna pe care acestea o vor aduce.

Nu pot intelege cum poti sa te opui unor lucruri sau dimpotriva sa promovezi ceva fara sa le intelegi  suta la suta ?

In cercul meu de prieteni (si amici) sunt cunoscut ca un ateu inrait, nu cred in Dumnezeu si nimic ce e legat de biserica, insa niciodata nu am incercat sa conving pe cineva de lipsa unei puteri divine, fie Dumnezeu, fie Buddha, fie Allah sau cine o mai fi. Si anume nu o fac fiindca nu sunt sigur suta la suta de lipsa sau existenta acestor forte.

De-a lungul anilor si educatiei pe care am primit, fie de la parinti , fie de la mine am inceput sa cred in doar ceea ce pot vedea cu ochii mei, ce pot palpa cu degetele mele, ce pot mirosi si asa mai departe, eu cred in stiinta desi nu sunt un om al stiintei. Spre exemplu, acum o suta de ani toti care sufereau o interventie chirugicala intilneau un risc major de a deceda in timpul interventie sau in post-operator dind vina apoi pe lipsa de noroc, ca Dumnezeu nu i-a ajutat sau pur si simplu ca nu s-au rugat suficient. In prezent aceste riscuri s-au diminuat semnificativ.

De aici si s-a luat 'credinta" mea in stiinta, in acest caz medicina, unii cred in putere divina si miracola, eu cred in progresul stiintific si in evolutia rapida a medicinei.

Pentru a nu devia mult de la subiect o sa revin prin a spune ca nu pot intelege cum unele persoane, aparent inteligente si care chiar i-as vrea sa faca parte din structurile statului, care sunt convins ca vor aduce reformele in proces de aplicare dar care totusi se pronunta impotriva unor lucruri firesti.

Exemplu: Legea Antidiscriminarii.

Ca sa o adoptam numai dupa ce toti vor intelege de ce ne e necesara pentru societate ne vor fi necesari inca citeva zeci de ani. Uniunea Europeana aplica aceste schimbari mult necesare si indispensabile statelor care isi doresc aderarea si integrarea acestora in sinul familiei de state europene prin simpla metoda de a le forta.

Toti se impiedica de sintagma "orientare sexuala". Toti vrem sa fim egali dar totusi unii vor sa fie mai egali decit altii. Daca sa fiu religios si sa cred in Dumnezeu as spune (chiar si fara sa fiu) ca toti suntem egali si nimeni nu are vreun drept de a arata cu degetul spre altcineva.

Exemplu 2: Muligambia

Persoane care sunt cunoscuti ca bloggeri cu autoritate si reputatie buna, care si recent au fost la Poiana Bloggerilor in Brasov, Romania sunt vizitatori, comentatori si sustinatori activ ai portalului mentionat mai sus. Site care are scop raspindirea prostiei, injosirerea unor tineri (si hai sa recunoastem care sunt in lipsa cronica de neuroni) si in general inflorirea unui fenomen cunoscut ca bullying (din engleza "hartuire" sau "agresiune"). S-au gasit "binevoitori" care i-au scos pe "piata" spre "deliciul" tuturor, stiu, prea multe ghilimele dar aceasta situatie nu poate fi tratata cu nimic altceva decit ironie. Daca vrei sa fii umilit si injosit in fata unei tari intregi atunci trimite sau, posteaza pe una din retele sociale pe care esti prezent niste materiale in care esti intr-o lumina proasta.

Scolile si liceele sunt pline de outsideri (marginalizati, exclusi), iar cei de la muligambia si-au propus sa mai trimita citeva sute de copii si tineri in rindurile acestora.

De aici si apare asa zisul fenomen "cyber-bullying" care este de fapt utilizarea internetului şi a tehnologiilor legate de acesta in a prejudicia (dauna) alte persoane, într-un mod deliberat, repetat şi ostile. Aşa cum acest fenomen a  devenit mai frecvent în societate, în special în rândul tinerilor, au aparut imbunatatiri in legislaţii şi campanii de sensibilizare in combaterea acestui fenomen. Desi aceasta din urma se refera numai la Spania, Statele Unite si Marea Britanie.



Si pentru a incheia as dori ca viitoarele articole fie scrise de mine sau de altcineva sa fie scrise pe baza a ceea ce credem ca exista cu o certitudine de suta la suta, nu incerca sa ma convingi de ceva in ceea ce singur nu crezi. Nu incerca sa arati cu degetul la viicile mele cind stii ca si tu ai aceleasi vicii sau alte vicii similare.

P.S. Articolul pe masura feedback-urilor se va actualiza pe parcurs.

2 comments:

  1. Îmi aduci aminte de un citat faimos :"Problema cu lumea asta este că oamenii înţelepţi au avut întodeauna îndoieli pe cînd proştii au fost totdeauna siguri de ei"-B.R.
    Studiile arată că oamenii cu IQ ridicat tind să fie atei, dar nu vreau să sugerez că ar fi şi superiori(intelectualii sunt chiar bolnăvicioşi de altfel, indivizi pe care selecţia naturală îi defavorizează).
    Eu am convingerea supremă că A.Fornea, mai mult sau mai puţin credincios, nu a citit ,de pildă, Sherlock Holmes. Ar fi ştiut altfel că este esenţial să ai indiciile înainte să emiţi teorii nu invers.El caută defectele unei legi(deci presupune că e cariată) în loc s-o cerceteze amănunţit şi să emită a posteriori, un verdict.Eu îi apreciez munca chiar dacă îmi este puţin antipatic.
    Îi reproşez şi faptul că nu ştie limba română , se simte în formulări şi greşelile gramaticale care se împuţinează(tranziţie pe care a simţit-o şi Igor Dodon dar una mai evidentă).
    Cei de la muligambia fac eroarea pe care o fac şi eu ades(intenţionat!). Îşi demonstrează superioritatea scriind cu diacritice. Din cîte am învăţat la grădiniţă, Profunzimea în gîndire este independentă de erudiţie. Altfel spus, oamenii pe care muligambia îi ironizează, deşi au lacune în exprimare,simt multe lucruri pe care nu le pot exprima pentru că nu au mijloacele lingvistice necesare. Asta nu-i face mai proşti, cei mai mari boxeri ai planetei, Roy Jones Jr, Floyd Mayweather sunt aproape agramaţi. Abia dacă se exprimă şi posedă un vocabular limitat. Motivul este simplu, inteligenţa are mai multe forme fizică, muzicală,emoţională. Aşadar în conversaţiile cu persoanele mai puţin pregătite lingvistic este preferabilă afecţiunea în locul ironiilor şi sarcasmului care nu conving ci doar îţi aduc ura interlocutorului(şi după caz admiraţia publicului)

    PS:Sunt şi eu un ateu înrăit şi de asemenea prefer ateismul pasiv,dar nicidecum laş . Adică pe cel argumentat.În privinţa crezutului doar în ceea ce poate fi captat de simţurile noastre , odată am auzit replica: -Dar în dragoste crezi? -Da. -Şi ai văzut-o vreodată? (Acelaşi lucru poate fi spus însă şi despre undele radio).De pildă întreaga filosofie e bazată pe un set de presupuneri, dar care s-au adeverit a fi fructuoase. Numai definiţia morţii de Emil Cioran o aduc drept exemplu : Moartea e aroma existenţei. Mulţi filosofi au creat chiar sisteme filosofice , altfel spus religii ale raţiunii. O teorie(fie ea şi religia) este bună în măsura în care produce rezultate, permite efectuarea unor predicţii. Asta reproşez eu creştinismului, că nu şi-a îndeplinit şi nici nu intenţionează să producă rezultate ci numai promisiuni neverificabile.Asta a vrut să spună şi cel care a spus "Dumnezeu e mort" ,adică ideea de dumnezeu nu mai produce valoare pentru societate.

    ReplyDelete
    Replies
    1. @haxxo o opinie foarte complexa si mi-a placut foarte mult sa o citesc

      si eu am mania asta de a cauta greseli gramaticale si formulari aiurite, dar un pariu ca si in textele mele sunt prezente, pentru noi cei din Republica Moldova e un proces continuu de a ajunge la nivelul fratilor de peste Prut in ce priveste vocabularul, formulari, gramatica si asa mai deapre. Comparativ cu multi bloggeri romana lui e suficient de buna. Si la fel, trateaza unele subiecte cu prea multa judecata (judgement) dar e alegerea lui in a scrie sau nu in respectivul mod, si de asemenea e alegerea cititorilor lui de a-i urma sfaturile sau nu.

      Si sunt de acord cu multe din cele mentionate de tine mai sus, mi-ar lua mult sa spun ce anume de aia si nu o voi face :)

      Mi-a facut placere sa-ti citesc opinia si as mai vrea feedbackuri pe viitor. Cele bune.

      Delete